Doktor Maarten’e sorun: Tinnitus teşhisi (gürültü ve kulaklarda çınlama)

0
8

Maarten Vasbinder, Isaan’da yaşıyor. Mesleği, İspanya’da büyük ölçüde uyguladığı bir meslek olan pratisyen hekimliktir. Tayland blogunda Tayland’da yaşayan okuyucuların sorularını yanıtlıyor.

Kendinize Maarten için bir sorunuz mu var ve Tayland’da mı yaşıyorsunuz? Bunu editöre gönderin: www.thailandblog.nl/contact/ Aşağıdakiler gibi doğru bilgileri vermeniz önemlidir:

  • Yaş
  • Şikayetler)
  • Tarih
  • İlaç kullanımı, ayrıca takviyeler vb.
  • Sigara, alkol
  • Kilolu
  • Muhtemelen: laboratuvar sonuçları ve diğer araştırmalar
  • Muhtemelen kan basıncı

Her şeyin anonim olarak mümkün olduğunu, gizliliğinizin garantili olduğunu info@thailandblog.nl adresine gönderebilirsiniz.


Sevgili Maarten,

  • 63 yaşında
  • Fazla kilolu değil
  • Normal kan basıncı
  • Aşınmış boyun için oldukça fazla ağrı kesici (aspirin yok) kullanın.
  • Başka ilaç yok

2 haftadan beri her iki kulakta da şiddetli gürültü ve gıcırtılar yaşıyorum. Bunun için Bangkok Pattaya Hastanesinde KBB doktoruna gittim. Tinnitus teşhisi koydu ve işitme hasarı, kulak enfeksiyonları ve yüksek tansiyon gibi en yaygın nedenlerden bazılarını dışladı. Ona göre, vakaların büyük bir kısmında kulak çınlamasının net bir nedeni tespit edilemiyor.

10 günlük B vitamini ve BetaHistine (2x24mg. P / d) reçete etti, ancak bundan mucizeler beklememem konusunda beni uyardı. Hayatımın geri kalanında buna takılıp kalabilirim. Yorgunluk ve stresin bir rol oynayabileceğini söyledi. Bu sadece sorunu daha da kötüleştirir çünkü durumun kendisi yorgunluğa ve strese neden olur. Özellikle uykuya geldiğinde. Bu gıcırtıyla yeterince uyumak imkansız.

Bu yüzden yine de bir uyku yardımı almayı düşünüyorum çünkü kronik uyku yoksunluğu muhtemelen ilaçtan daha zararlıdır. Size sorularım:

  • En az zararlı uyku yardımı nedir?
  • Alışkanlıktan kaçınmak için dönüşümlü olarak 2 farklı yol kullanmak bir fikir olur mu?
  • Ek tavsiyen var mı?

Şimdiden teşekkürler.

Selamlama,

M.

*******

Sevgili M,

Hem almadığınız Aspirin hem de NSAIDS (iltihap önleyici ilaçlar) kulak çınlamasına neden olabilir. Bazen antibiyotiklerin de yan etkisi vardır.

En az tehlikeli uyku yardımı diye bir şey yoktur. Hepsi bağımlılık yapar.

Brotizolam, flunitrazepam, loprazolam, midazolam, temazepam, zolpidem ve zopiclone gibi kısa etkili bir ilaçla başlayın. Bu işe yaramazsa, aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey var. Sürüş sırasında dikkatli olun. Alternatif araçlar hiçbir anlam ifade etmiyor.

Bazı insanlar Valerian veya kenevir yağından faydalanır.

İlk önce bir süre uyku hapı kullanmadan deneyin. Onunla yaşamayı da öğrenebilirsiniz. İşte kulak çınlaması hakkında iki makale daha:

www.webmd.com/a-to-z-guides/understanding-tinnitus-basics
www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/tinnitus-ringing-in-the-ears-and-what-to-do-about-it

İçtenlikle,

Dr. Maarten


Henüz oy yok.

Lütfen bekle …

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here