Doktor Maarten’e soru: Kolumdaki pnömokok ve ağrıya karşı yeni enjeksiyon

0
6

Maarten Vasbinder, Isaan’da yaşıyor. Mesleği, genel olarak İspanya’da yaptığı bir meslek olan pratisyen hekimdir. Tayland blogunda Tayland’da yaşayan okuyucuların sorularını yanıtlıyor.

Kendinize Maarten için bir sorunuz mu var ve Tayland’da mı yaşıyorsunuz? Bunu editöre gönderin: www.thailandblog.nl/contact/ Aşağıdakiler gibi doğru bilgileri sağlamanız önemlidir:

  • Yaş
  • Şikayetler)
  • Tarih
  • İlaç kullanımı, ayrıca takviyeler vb.
  • Sigara, alkol
  • Kilolu
  • Muhtemelen: laboratuvar sonuçları ve diğer araştırmalar
  • Muhtemelen kan basıncı

Her şeyin anonim olarak mümkün olduğunu, gizliliğinizin garantili olduğunu info@thailandblog.nl adresine gönderebilirsiniz.


Sevgili Maarten,

Yaklaşık dört yıldır Tayland’da yaşıyorum. 72 yaşındayım ve 15 kg fazla kiloluyum. Alkol veya sigara içmeyin. İlaçlarımın şikayetlerimle ilgisi olmadığını düşünmeme rağmen yine de aşağıda belirtiyorum.
– Metformin 500 mg 2 x 1 / gün
– Losartan 50 mg günde 1 x
Simvastatin 10 mg günde 1 x

Bölümünüzü düzenli olarak takip ediyorum ve pnömokoklara karşı aşıdan yana olduğunuzu biliyorum. 2017’de zaten bir tane aldım (Prevnar 13). Üç hafta önce başvurumda pnömokoklara karşı yeni bir enjeksiyon aldım (Pneumovax 23). Enjeksiyon oldukça ağrılıydı ve ağrı, üst kolda aynı yerde verilen yıllık grip enjeksiyonumla kıyaslanamazdı. Üç gün sonra ağrı azaldı ama gerçekten geçmedi. Bir hafta öncesine kadar üst kolumla sorunlar yaşamaya başladım.

Ne zaman kolumu kaldırmaya çalışsam şiddetli ateş ağrılarım oluyor. Acı çekmeden kolumu zorlukla geri koyabiliyorum. Ağrı, enjeksiyon yerinden yaklaşık 15 santimetre aşağıya kadar sadece üst kolun önünde yer alır. Ağrı sabit değil (kolu hareket ettirmezsem ağrı hissetmiyorum), kol şişmiyor, kırmızı değil ve sıcak hissetmiyor.

Artık arabamın manuel viteslerini kullanırken sorun yaşadığım için tekrar hastaneye gittim. Doktor sorun olmadığını düşündü ve tendinitten bahsetti. Bunun için ilaç almam gerekip gerekmediğini sorduğumda, hayır dedi. Kendi kendine geçerdi. Ve karıma göre, besin takviyesi ‘Abalone’ her şeyi çözecekti.

Sorum: bu ağrı enjeksiyonun bir sonucu olabilir mi ve eğer öyleyse, hangi ilaç bana yardımcı olabilir?

Saygılarımla,

J.

*****

Sevgili J,

Bu son pnömovaks enjeksiyonuydu. Hayatın geri kalanı için yeterli olmalı.

Aslında, ağrı muhtemelen enjeksiyondan kaynaklanıyordu, ancak sıvıdan ziyade iğneden kaynaklanıyordu, ancak ikincisi de mümkün.

Tendinit istisnai bir yan etkidir, ancak mümkündür. Aslında bu kendi kendine geçecek, buz buna yardımcı oluyor. Daha da nadir görülen bir başka olasılık da bir sinirin vurulmuş olmasıdır. Oo kendi kendine iyileşecek. Senin yerinde olsam bir fizyoterapiste giderdim.

Gerçekten de, deniz kulağı her derde devadır. Çinliler zenginlik getirdiğini ve Tayland’ın her şeyi iyileştirdiğini düşünüyor. Bence bu iyi.

Birkaç gün boyunca günde iki kez 300 mg naproksen deneyin ve simvastatini çıkarın. İhtiyacınız yoktur ve ayrıca kas ağrısına ve tendinite neden olabilir.

Hiçbir şey yardımcı olmazsa, bir ortopedi cerrahına ve / veya nöroloğa görünün. Boyun problemi gibi enjeksiyonla ilgisi olmayan başka bir şey de olabilir.

Saygılarımızla,

Dr. Maarten


Henüz oy yok.

Lütfen bekle …

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here